Najnowsze dane o rynku e-commerce w Polsce

2018-02-20

Przygotowany przez Gemiusa na zlecenie e-Commerce Polska raport wskazuje na tendencje wzrostowe w sprzedaży przez Internet.

Według badań przeprowadzonych przez Gemius w 2017 roku 54% polskich internautów kupowało online, co stanowi 4% wzrost w stosunku do 2016. Jednocześnie coraz mniej osób uważa zakupy przez Internet za ryzykowne: takiej odpowiedzi udzieliło 38% ankietowanych (5% spadek w stosunku do poprzedniego roku). Za najsilniejszy czynnik zachęcający do e-zakupów respondenci uważają ich całodobową dostępność (aż 82% odpowiedzi). W porównaniu z zakupami w sklepach stacjonarnych zakupy online uznawane są za mniej skomplikowane (41%), wygodniejsze (44%), tańsze (33%), a także zajmujące mniej czasu (39%).

Ekspert Gemiusa Marek Molicki stwierdza, że wszystko dzieje się zgodnie z planem i przewidywaniami:
─ Liczba kupujących w internecie rośnie, tak jak wartość całego rynku. Zresztą dotyczy to nie tylko Polski, ale też innych krajów z naszego regionu. Dziś wartość rynku e-commerce w Polsce według różnych źródeł szacowana jest na 36-40 mld złotych i nikt nie ma wątpliwości, że będzie rosnąć. Czynników tego wzrostu jest sporo, ale wystarczy wymienić kilka. Po pierwsze, z każdym rokiem przybywa klientów, dla których zakupy online są zupełnie naturalne ─ to ci najmłodsi. Przybywa również tych, którzy przez lata przekonali się, że zakupy w sieci są bezpieczne ─ to z kolei ci starsi. Po drugie, zakupy stają się coraz wygodniejsze i dostępniejsze ─ wielu sprzedawców zrozumiało, że bez mobile nie mają przyszłości, tak jak bez oferowania szybkiej dostawy i przyjaznej dla klientów polityki zwrotu towaru. Nie bez znaczenia jest również to, że sprzedawcy są coraz bardziej świadomi tego, jak skutecznie korzystać z danych oraz narzędzi zwiększających sprzedaż. Warto również zauważyć, że handel w sieci to nie tylko oferta dla klientów indywidualnych, ale również coraz istotniejsza rola handlu b2b ─ podsumowuje Molicki.

Z roku na rok potwierdza się prognoza, że handel w Internecie to przyszłość, ale choć rynek rośnie to konkurencja również stopniowo wzrasta. Dlatego im później przedsiębiorcy zdecydują się na uruchomienie kanału e-commerce w swojej firmie tym trudniejsze stanie przed nimi zadanie. Rosną również oczekiwania klientów, dla których możliwość zakupu przez Internet staje się normą, co w zasadzie prędzej czy później wymusi uruchomienie sprzedaży internetowej.

Myśląc o uruchomieniu sklepu internetowego warto rozważyć skorzystanie z gotowych i sprawdzonych rozwiązań jakimi są WAPRO B2C i WAPRO B2B. Platformy handlu internetowego WAPRO B2C i B2B są w pełni zintegrowane z systemem sprzedażowo-magazynowym WAPRO Mag, co znacznie ułatwia i usprawnia prowadzenie sprzedaży przez Internet. Jednocześnie w ramach platformy dostępne są profesjonalne, zoptymalizowane, responsywne szablony www sklepu internetowego, dzięki czemu można zaoszczędzić czas i pieniądze potrzebne na stworzenie i zintegrowanie z systemem sprzedaży odpowiedniej witryny internetowej.